Lekarz w sieci

Pacjenci wchodząc na profil lekarza chcą widzieć, czy jest on autentycznie zaangażowany w swoją pracę, czy ważna jest dla niego komunikacja z pacjentami, czy liczy się z ich opiniami i komentarzami, czy na nie odpowiada.

W styczniu 2018 roku liczba internautów w Polsce przekroczyła 28 milionów, w tym ponad 22 miliony podpięte są do internetu na stałe, korzystając z niego w każdym miejscu i o każdej porze, za pomocą urządzeń mobilnych – smartfonów i tabletów. Aż 70 procent z nich kieruje się opiniami mediów społecznościowych na temat wszelkich wyborów – od kupna butów, czy torebki, zamówienia taksówki, pójścia do restauracji, umówienia fryzjera, nie mówiąc już o wyborach życiowych, takich jak znalezienie pracy czy partnera.

To pokazuje, jak dla wielu grup zawodowych, a w tym również dla lekarzy, ważne jest sprawne funkcjonowanie w sieci. Nie bez znaczenia jest fakt, co pokazują badania, że przy wyborze lekarza opiniami na jego temat sugeruje się już grubo ponad 80 procent internautów.

Nie dziwi zatem wielka popularność, jaką cieszy się portal znanylekarz.pl, spełniający funkcję wyszukiwarki, w której pacjenci znajdą potrzebnych im specjalistów. Ale, o czym lekarze często zapominają, platforma ta może działać na zasadzie sprzężenia zwrotnego – również dla lekarzy może być świetnym miejscem skutecznej promocji, budowania własnej marki i rozwijania medycznej praktyki. Pogódźmy się z tym, że świat, w którym to lekarz podczas spotkania z pacjentem narzucał relację, przestał już istnieć. Dziś pacjent w internetowej komunikacji z lekarzem jest na równorzędnym poziomie, a zatem profil lekarza w internecie powinien być płaszczyzną otwartą, dynamiczną i aktywną. Nie ma nic niestosownego w tym, aby lekarz po skończonej wizycie poprosił pacjenta o wystawienie opinii.

Nie bójmy się głosów krytycznych. Jeśli takie się pojawią, to jest dobry moment na to, aby być w dialogu z pacjentem – w sposób merytoryczny odpowiedzieć na jego krytykę, ale też – jest to dla lekarza ważny sygnał, co powinien poprawić, jakie są oczekiwania pacjentów i w jaki sposób może starać się im sprostać. Pacjenci wchodząc na profil lekarza chcą widzieć, czy jest on autentycznie zaangażowany w swoją pracę, czy ważna jest dla niego komunikacja z pacjentami, czy liczy się z ich opiniami i komentarzami, czy na nie odpowiada. Czy jest aktywny, a jego profil nie zarasta przysłowiowym mchem, ponieważ wciąż jest aktualizowany, pojawiają się na nim nowe certyfikaty, a wraz z nimi – nowe usługi. Wszystko to ma pacjentom w przejrzysty sposób pokazać, że ich lekarz w świecie, który podlega nieustannym zmianom, jest na bieżąco. Jest przygotowany i można mu zaufać.

Lekarz w sieci
Oceń ten artykuł

Podobne wiadomości

Nie ma możliwości dodania komentarza