Partner
Partner
Więcej

    ?MISJA OCHRONY SERCA W CZASIE PANDEMII COVID-19? XVIII EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ KAMPANII PROFILAKTYCZNO ? EDUKACYJNEJ ?SERVIER DLA SERCA?

    W trosce o kondycję serc Polaków, w obliczu trwającej pandemii COVID-19, firma Servier Polska od kwietnia br. prowadzi działania skupione wokół budowania świadomości i edukacji w zakresie zagrożeń dla układu sercowo-naczyniowego – w ramach XVIII edycji kampanii społeczno-edukacyjnej ?Servier dla Serca? organizatorzy akcji podjęli ?Misję Ochrony Serca w czasie pandemii COVID-19?.

    Tegoroczna odsłona kampanii koncentruje się na praktycznych aspektach profilaktyki kardiologicznej, czyli m.in. wskazówkach jak zadbać o serce w różnym wieku i w różnej formie, zwróceniu uwagi na konieczność kontroli czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego i cukrzycy typu 2, niosącej ze sobą zagrożenia kardiologiczne. W tegorocznej edycji budowanie społecznej świadomości wokół zagrożeń kardiologicznych w znakomitej większości realizowane jest w przestrzeni online.

    Ważnym elementem Kampanii jest edukacja dotycząca zdiagnozowanych już schorzeń kardiologicznych, znaczenia kontynuowania terapii i regularnych wizyt lekarskich, a także rozpoznawania sygnałów ostrzegawczych ze strony serca ? jak je właściwie odczytać, jak reagować, jakie podjąć działania i dlaczego mimo obaw przed kontaktem ze służbą zdrowia nie należy lekceważyć niepokojących objawów, które mogą być początkiem lub zaostrzeniem groźnych chorób serca.

    Odwołując się do wiedzy i doświadczeń ekspertów, którzy przez ostatni rok pomimo niebezpieczeństwa epidemicznego nieśli pomoc kardiologiczną, w ramach Kampanii opracowano Mapę Zagrożeń dla Serca, która jest wynikiem przeprowadzenia szczegółowej identyfikacji zagrożeń dla układu krążenia, analizy potencjalnych konsekwencji trwającej pandemii i ich wpływu na kondycję serca wraz z zestawem rozwiązań i rekomendacji dla utrzymania serca w dobrej formie.

    Tegorocznej kampanii merytorycznego wsparcia udzielili: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Asocjacja Niewydolności Serca PTK, Polskie Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego ? Państwowy Zakład Higieny.

    Kampania została objęta patronatem przez: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pacjentów ze Schorzeniami Serca i Naczyń ECOSerce, Porozumienie Organizacji Kardiologicznych, Polskie Stowarzyszenie Osób z Niewydolnością Serca, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Polskie Stowarzyszenie Diabetyków.

    Więcej o kampanii na www.dbajoserce.pl, facebook.com/dbajoserce oraz instagram.com/dbajoserce/.

    Więcej od autora

    Podobne artykuły

    ŚWIAT LEKARZA 3Dspot_img

    Najnowsze artykuły

    Prof. Grażyna Rydzewska: Siła mikrobioty w kontrolowaniu  apetytu jest ogromna

    Regulacja mikrobioty jelitowej niesie za sobą pewien potencjał, bo są osoby, które tyją od niewielkiego nadmiaru kalorii, który nie jest nadmiarem u innych osób...

    Prof. Anita Gąsiorowska: MAFLD – stłuszczeniowa choroba wątroby związana z zaburzeniami metabolicznymi

    MAFLD (stłuszczeniowa choroba wątroby związana z zaburzeniami metabolicznymi) to bardzo częste i coraz bardziej rozpowszechnione schorzenie, które nie tylko przyczynia się do rozwoju innych...

    Prof. Grażyna Rydzewska: Nieswoiste choroby zapalne jelit – nowa cząsteczka, szersze spektrum działania

    Ostatnio gastroenterolodzy ukuli hasło, często powtarzane na wielu konferencjach: „IBD goes home”, czyli „Nieswoiste choroby zapalne idą do domu”. To moje marzenie. Dostępność nowych...

    Chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata medycyny?

    Zaprenumeruj bezpłatnie ŚWIAT LEKARZA 3D