Więcej

    „MISJA OCHRONY SERCA W CZASIE PANDEMII COVID-19” XVIII EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ KAMPANII PROFILAKTYCZNO – EDUKACYJNEJ „SERVIER DLA SERCA”

    W trosce o kondycję serc Polaków, w obliczu trwającej pandemii COVID-19, firma Servier Polska od kwietnia br. prowadzi działania skupione wokół budowania świadomości i edukacji w zakresie zagrożeń dla układu sercowo-naczyniowego – w ramach XVIII edycji kampanii społeczno-edukacyjnej „Servier dla Serca” organizatorzy akcji podjęli „Misję Ochrony Serca w czasie pandemii COVID-19”.

    Tegoroczna odsłona kampanii koncentruje się na praktycznych aspektach profilaktyki kardiologicznej, czyli m.in. wskazówkach jak zadbać o serce w różnym wieku i w różnej formie, zwróceniu uwagi na konieczność kontroli czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego i cukrzycy typu 2, niosącej ze sobą zagrożenia kardiologiczne. W tegorocznej edycji budowanie społecznej świadomości wokół zagrożeń kardiologicznych w znakomitej większości realizowane jest w przestrzeni online.

    Ważnym elementem Kampanii jest edukacja dotycząca zdiagnozowanych już schorzeń kardiologicznych, znaczenia kontynuowania terapii i regularnych wizyt lekarskich, a także rozpoznawania sygnałów ostrzegawczych ze strony serca – jak je właściwie odczytać, jak reagować, jakie podjąć działania i dlaczego mimo obaw przed kontaktem ze służbą zdrowia nie należy lekceważyć niepokojących objawów, które mogą być początkiem lub zaostrzeniem groźnych chorób serca.

    Odwołując się do wiedzy i doświadczeń ekspertów, którzy przez ostatni rok pomimo niebezpieczeństwa epidemicznego nieśli pomoc kardiologiczną, w ramach Kampanii opracowano Mapę Zagrożeń dla Serca, która jest wynikiem przeprowadzenia szczegółowej identyfikacji zagrożeń dla układu krążenia, analizy potencjalnych konsekwencji trwającej pandemii i ich wpływu na kondycję serca wraz z zestawem rozwiązań i rekomendacji dla utrzymania serca w dobrej formie.

    Tegorocznej kampanii merytorycznego wsparcia udzielili: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Asocjacja Niewydolności Serca PTK, Polskie Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny.

    Kampania została objęta patronatem przez: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pacjentów ze Schorzeniami Serca i Naczyń ECOSerce, Porozumienie Organizacji Kardiologicznych, Polskie Stowarzyszenie Osób z Niewydolnością Serca, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Polskie Stowarzyszenie Diabetyków.

    Więcej o kampanii na www.dbajoserce.pl, facebook.com/dbajoserce oraz instagram.com/dbajoserce/.

    Więcej od autora

    Podobne artykuły

    ŚWIAT LEKARZA 3Dspot_img

    Najnowsze artykuły

    Pierwsze Muzyczne Spotkania Mistrzów Medycyny: Uzyskaliśmy 6 600 zł na stypendia dla młodych naukowców!

    Podczas koncertu Muzyczne Spotkania Mistrzów Medycyny miała miejsce niezwykła aukcja na rzecz II stypendium naukowego Nagrody Zaufania Złoty OTIS. Gości oczarowały pięknie arie w...

    Szkoła, gmina, system – partnerstwo przeciw epidemii otyłości i cukrzycy

    Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 22 czerwca br., zaprezentowany został raport Cities Changing Diabetes (CCD). To tzw. raport otwarcia programu w Polsce. Szkoła,...

    Koniec roku szkolnego. Zbadaj wzrok dziecka

    Końcówka czerwca to dla dzieci koniec roku szkolnego i długo wyczekiwany początek wakacji. Zanim jednak na dobre rozpoczniemy błogie lenistwo, warto sprawdzić kondycję wzroku...

    Chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata medycyny?

    Zaprenumeruj bezpłatnie ŚWIAT LEKARZA 3D