DOŁĄCZ DO SUBSKRYBENTÓW

NEWSLETTERA

?MISJA OCHRONY SERCA W CZASIE PANDEMII COVID-19? XVIII EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ KAMPANII PROFILAKTYCZNO ? EDUKACYJNEJ ?SERVIER DLA SERCA?

 

blank
blank
blank

W trosce o kondycję serc Polaków, w obliczu trwającej pandemii COVID-19, firma Servier Polska od kwietnia br. prowadzi działania skupione wokół budowania świadomości i edukacji w zakresie zagrożeń dla układu sercowo-naczyniowego – w ramach XVIII edycji kampanii społeczno-edukacyjnej ?Servier dla Serca? organizatorzy akcji podjęli ?Misję Ochrony Serca w czasie pandemii COVID-19?.

Tegoroczna odsłona kampanii koncentruje się na praktycznych aspektach profilaktyki kardiologicznej, czyli m.in. wskazówkach jak zadbać o serce w różnym wieku i w różnej formie, zwróceniu uwagi na konieczność kontroli czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego i cukrzycy typu 2, niosącej ze sobą zagrożenia kardiologiczne. W tegorocznej edycji budowanie społecznej świadomości wokół zagrożeń kardiologicznych w znakomitej większości realizowane jest w przestrzeni online.

Ważnym elementem Kampanii jest edukacja dotycząca zdiagnozowanych już schorzeń kardiologicznych, znaczenia kontynuowania terapii i regularnych wizyt lekarskich, a także rozpoznawania sygnałów ostrzegawczych ze strony serca ? jak je właściwie odczytać, jak reagować, jakie podjąć działania i dlaczego mimo obaw przed kontaktem ze służbą zdrowia nie należy lekceważyć niepokojących objawów, które mogą być początkiem lub zaostrzeniem groźnych chorób serca.

Odwołując się do wiedzy i doświadczeń ekspertów, którzy przez ostatni rok pomimo niebezpieczeństwa epidemicznego nieśli pomoc kardiologiczną, w ramach Kampanii opracowano Mapę Zagrożeń dla Serca, która jest wynikiem przeprowadzenia szczegółowej identyfikacji zagrożeń dla układu krążenia, analizy potencjalnych konsekwencji trwającej pandemii i ich wpływu na kondycję serca wraz z zestawem rozwiązań i rekomendacji dla utrzymania serca w dobrej formie.

Tegorocznej kampanii merytorycznego wsparcia udzielili: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Asocjacja Niewydolności Serca PTK, Polskie Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego ? Państwowy Zakład Higieny.

Kampania została objęta patronatem przez: Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pacjentów ze Schorzeniami Serca i Naczyń ECOSerce, Porozumienie Organizacji Kardiologicznych, Polskie Stowarzyszenie Osób z Niewydolnością Serca, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Polskie Stowarzyszenie Diabetyków.

Więcej o kampanii na www.dbajoserce.pl, facebook.com/dbajoserce oraz instagram.com/dbajoserce/.

blank
Świat Lekarza
Świat Lekarza
Świat Lekarza to opiniotwórcze pismo, portal i platforma medialna, skierowana do lekarzy, poruszająca tematykę systemu ochrony zdrowia oraz poszczególnych dziedzin medycyny, m.in. kardiologii, onkologii, pulmonologii, urologii, diabetologii, okulistyki, chorób rzadkich.

Więcej od autora

Chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata medycyny?

Zaprenumeruj bezpłatnie ŚWIAT LEKARZA 3D