Znakomity tytuł, znakomity program: tak eksperci ocenili program ?Wyłącz raka?. „Kolonoskopia jest super. Wiesz dlaczego? Bo życie jest super? ? przekonuje w spocie kampanii Zbigniew Zamachowski.
? ?Wyłącz raka? to najmłodsza kampania naszej firmy, prowadzimy ją od trzech lat. Chcemy edukować w zakresie profilaktyki raka jelita grubego, koncentrujemy się na kolonoskopii, żeby zwrócić uwagę, że jest to jedno z najbardziej wartościowych badań profilaktycznych. W jego trakcie możemy usunąć polip, z którego mógłby rozwinąć się rak. Chcemy mówić, że kolonoskopia jest super, ponieważ to badanie może zmienić losy potencjalnego pacjenta ? mówiła dyrektor Katarzyna Urbańska z firmy Servier, prezentując program ?Wyłącz raka?.
Program jest realizowany wspólnie z towarzystwami naukowymi i stowarzyszeniami pacjenckimi.
Prof. Tadeusz Pieńkowski
Gratuluję nazwy, która trafia w sedno: dzięki kolonoskopii można raka ?wyłączyć?. Zmiana nawyków jest dużo trudniejsza niż edukacja, a ta kampania może zmienić nawyki, bo każdy z nas chciałby ?wyłączyć raka?.
? Rak jelita grubego, kolonoskopia to trudne i wstydliwe tematy, wiele osób wstydzi się w ogóle na ten temat rozmawiać. Dlatego już w trakcie kampanii, widząc zachowania i reakcje ludzi, modyfikowaliśmy nasze działania edukacyjne. Najważniejszym elementem naszej kampanii jest edukacja: mówienie o roli diety, stylu życia, wysiłku fizycznego, a także o kolonoskopii. Chcemy odczarować to badanie ? mówiła Katarzyna
Urbańska.
Julita Czyżewska, Prezes PZU Zdrowie
Ogromny szacunek dla państwa za zaangażowanie w tę kampanię. Gratuluje wypromowania akcji i znanych twarzy, a sama nazwa jest znakomita. Znakomite są materiały, strona www, a zasięg akcji robi bardzo duże wrażenie.
W kampanię ?Wyłącz raka? zaangażowani są edukatorzy, eksperci medyczni, organizacje pacjentów, a także znani sportowcy, dziennikarze, celebryci (m.in. Agata Passent, która opisała, jak u niej przebiegało badanie kolonoskopowe, i Zbigniew Zamachowski). Kampania jest widoczna w internecie (materiały na stronie wylaczraka.pl), na Facebooku.
Prof. Marek Wojtkiewicz
Przekaz kampanii ?Wyłącz raka? jest zachęcający, pokazuje, ze można nie dopuścić do pojawienia się raka jelita grubego, który jest drugim pod względem liczby zachorowań i liczby zgonów w Polsce. Akcje profilaktyczne są bardzo ważne, ponieważ rola profilaktyki w tym nowotworze jest ogromna.
Prof. Grażyna Rydzewska
Chapeau bas za te kampanie: ważna jest działalność edukacyjna i przełamanie leku przed kolonoskopia. Musimy jednak działać dwutorowo: z jednej strony rozbudzać zapotrzebowanie pacjentów na kolonoskopie, a z drugiej zapewnić jej dostępność: to rola NFZ.
Prof. Piotr Hoffman
Zajęcie się tą tematyką świadczy
o bardzo dużej wrażliwości. Ważne
jest edukowanie, zarówno osób
starszych, jak i młodszych, gdyż
często poprzez dzieci możemy dotrzeć
do rodziców i dziadków.
Edukatorzy docierali również na spotkania uniwersytetów trzeciego wieku. ? Chcieliśmy też dotrzeć do osób młodszych, dlatego były wyświetlane spoty w multikinach. Kampania to ponad 800 publikacji w prasie, dotarliśmy do ponad 2 mln odbiorców, którzy mogli przeczytać, jak ważnym badaniem jest kolonoskopia ? dodała Katarzyna Urbańska.
Dr Janusz Meder
Prezentowane programy świetnie się uzupełniają. 12 punktów kampanii przeciwcukrzycowej znakomicie komponuje się z 12 punktami Kodeksu Walki z Rakiem. Tą drogą trzeba iść.
To właśnie w jednym ze spotów kampanii ?Wyłącz raka? Zbigniew Zamachowski mówi: ?Kolonoskopia to jest super! Śmieszy cię to hasło? Uważasz, że jest słabe, kiepskie, górnolotne i nie wpada w ucho? No to posłuchaj: codziennie z powodu raka jelita grubego umierają w Polsce 33 osoby. Nie musi tak być. Kolonoskopia to badanie, które ratuje życie, choć trwa tylko kilkanaście minut. Już wiesz, dlaczego kolonoskopia jest super? Bo życie jest super!?.
Wiceminister Józefa Szczurek-Żelazko
Gratuluje obu programów dotyczących
zapobiegania nowotworowi jelita grubego. Wpisują się one w działania, które podejmujemy i będziemy podejmować w Ministerstwie Zdrowia.