DOŁĄCZ DO SUBSKRYBENTÓW

NEWSLETTERA

Kampania „Szczerze o otyłości. Z miłości”: Złoty OTIS z Diamentami dla Novo Nordisk (WIDEO)

Podziel się treścią:

 

Piąta odsłona ogólnopolskiej kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” została nagrodzona statuetką Złotego OTIS-a z Diamentami. Kampania podkreśla kluczową rolę rodziny w profilaktyce, diagnostyce i holistycznym leczeniu otyłości.

Otyłość to złożona cywilizacyjna choroba, mająca ponad 200 stwierdzonych powikłań, na którą choruje już blisko 9 mln dorosłych Polaków. Także najnowsze dane dotyczące młodszej części populacji są alarmujące – dzieci w Polsce przybierają na masie ciała najszybciej w Europie. Dlatego komunikacja kolejnej edycji kampanii PSoO kierowana jest również do rodziców i opiekunów nastolatków.

Program edukacyjny, zainicjowany przez Novo Nordisk, w czasie I konferencji „Medycyna z Diamentami” przedstawiła rzeczniczka prasowa firmy, Marta Nowacka. Ma on na celu uświadomienie społeczeństwu, że otyłość to nie jest problem kosmetyczny, ale bardzo poważna choroba, której konsekwencją może być 200 innych schorzeń. Tyjemy „na potęgę”, a polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. To ogromna skala zjawiska, alarmują eksperci. Światowa Organizacja Zdrowia uznała otyłość za chorobę – i tak też należy o niej mówić.

Kampania, kierowana do różnych grup społecznych, ma przekonywać, że choroba otyłościowa wymaga leczenia i pokazywać, jak można jej zapobiegać, jakie działania profilaktyczne podejmować. Rozmawiać o niej szczerze, z miłości do siebie i do swoich bliskich.

Ambasadorami nagrodzonej odsłony kampanii zostali znani aktorzy, psycholożka zdrowia oraz nauczycielka. Wszystkich połączyły osobiste doświadczenia związane z chorobą otyłościową oraz misja prowadzenia społecznej edukacji na jej temat.

Grono ambasadorów reprezentują:

  • Bartłomiej Nowosielski – aktor, tata,
  • Robert Kudelski – aktor, wokalista,
  • Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia,
  • Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i mama,
  • Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia, student prawa.

Ogólnopolska kampania „Szczerze o otyłości. Z miłości” w jednomyślnym uznaniu Jury otrzymała statuetkę Złoty OTIS z Diamentami 2024. Konferencja odbyła się 5 listopada w hotelu Polonia Palace.

Na zdjęciu znajduje się dr hab Beata Matyjaszek-Matuszek
Dr hab. Beata Matyjaszek-Matuszek skomentowała program „Szczerze o otyłości. Z miłości”
Świat Lekarza
Świat Lekarza
Świat Lekarza to opiniotwórcze pismo, portal i platforma medialna, skierowana do lekarzy, poruszająca tematykę systemu ochrony zdrowia oraz poszczególnych dziedzin medycyny, m.in. kardiologii, onkologii, pulmonologii, urologii, diabetologii, okulistyki, chorób rzadkich.

Więcej od autora

Chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata medycyny?

ŚWIAT LEKARZA i ŚWIAT LEKARZA 3D w Twojej skrzynce mailowej: